WSTĘP

  1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia Usług przez Usługodawcę, prawa i obowiązki Usługodawcy i Usługobiorców związane ze świadczeniem Usług noclegowych, zasady ochrony danych osobowych osób fizycznych z nich korzystających oraz zasady wyłączania odpowiedzialności Usługodawcy z tytułu świadczenia Usług.
  2. Regulamin został umieszczony przez Usługodawcę na stronach www Usługodawcy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca.

 

I. Postanowienia ogólne

  1. Użyte w niniejszym Regulaminie terminy oznaczają:
    1. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu prawa telekomunikacyjnego,
    2. umowa zawarta na odległość – umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie,
    3. Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną,
    4. Usługodawca – OŚRODEK WCZASOWY MARIA SAWICCY – SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Dąbkach przy ul. Piaskowej 2, 76-156 Dąbki, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Koszalinie, NIP 4990054496, REGON 330526519, KRS 0000325093,
    5. Usługobiorca – podmiot będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, korzystający z usług Usługodawcy, Usługobiorca może być jednocześnie Gościem,
    6. Gość – osoba korzystająca z usług noclegowych ofertowanych Usługodawcę. Osoba ta może być jednocześnie Usługobiorcą,
    7. Formularz rejestracji – formularz internetowy zamieszczony na stronach www Usługodawcy, wykorzystywany do rejestracji Usługobiorcy w systemie,
    8. Rezerwacja on-line – rezerwacja usług za pośrednictwem formularza rejestracji,
    9. Dokument autoryzacyjny – dokument przesyłany Usługobiorcy przez Usługodawcę, w postaci elektronicznej, określający szczegółowe warunki rezerwacji, w tym: dane o długości pobytu, wysokości należności za rezerwowany pobyt oraz określający termin wpłaty zadatku za pobyt. Akceptacja dokumentu autoryzacyjnego następuje poprzez dokonanie przez Usługobiorcę wpłaty na rzecz Usługodawcy kwoty wskazanej w dokumencie autoryzacyjnym, z którą to chwilą dochodzi pomiędzy Usługobiorcą i Usługodawcą do zawarcia umowy o świadczenie określonych w dokumencie autoryzacyjnym.
    10. Konsument – uważa się osobę fizyczną dokonującą z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Usługobiorca przed skorzystaniem z usług świadczonych przez Usługodawcę, w tym przy użyciu strony WWW i silnika rezerwacyjnego, zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem i potwierdzić, że akceptuje jego warunki.

 

II. Sposób dokonania rezerwacji

  1. Celem dokonania rezerwacji, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Usługodawca, niezbędne jest skorzystanie z przeglądarki internetowej.
  2. Usługodawca świadczy usługi na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
  3. Usługobiorca zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego, mogących powodować czasowe utrudnienia lub uniemożliwienie Usługobiorcom korzystania z Serwisu teleinformatycznego.
  5. Rezerwacji pobytu można dokonać poprzez:
    1. stronę internetową i wypełnienie formularza rezerwacji.
    2. złożenie zamówienia w formie pisemnej lub drogą elektroniczną (e-mail),
    3. telefoniczne złożenie rezerwacji,
    4. osobiste.

 

III. Proces rezerwacji

  1. Rezerwacji on-line dokonuje się poprzez wykonanie zaleconych przez automatyczny system rezerwacyjny czynności, oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego.
  2. Za skutki wynikłe z podania nieprawidłowych danych przez Usługobiorcę w formularzach, odpowiedzialność ponosi Usługobiorca.
  3. Ceny przedstawione na stronie www zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Mogą obejmować również inne świadczenia, wyszczególnione w opisie oferty. Jeśli oferta obejmuje śniadanie lub inne dodatkowe usługi, to taka informacja jest podana w opisie ceny wyświetlanej na stronie www.
  4. Jednostką płatniczą jest złoty polski (PLN).
  5. W przypadku płatności przelewem wszelkie opłaty za jego dokonanie ponosi Usługobiorca. 6. Po dokonaniu wstępnej rezerwacji w sposób określony w ust. 1 powyżej, lub za pomocą innych sposobów, o których mowa w pkt. II ust. 5 powyżej, Usługodawca prześle na wskazany przez Usługobiorcę adres e-mail Dokument autoryzacyjny, określający każdorazowo ważność oferty i wysokość wymaganego zadatku (bezzwrotnej przedpłaty) za rezerwowany pobyt, którego akceptacja następuje poprzez dokonanie wpłaty wskazanej w Dokumencie autoryzacyjnym kwoty pieniężnej.

 

IV. Cena za usługi
Cennik usług noclegowych dostępny jest na stronie internetowej osrodekmaria.pl, zawierający ceny aktualne w dacie dokonywania rezerwacji. Ceny dostępne na stronie internetowej podane są za osobę za jedną dobę ze śniadaniem lub osobę za jedną dobę ze śniadaniem, obiadem i kolacją (pełne wyżywienie). Ceny mogą zawierać również inne świadczenia, wyszczególnione w opisie oferty. Usługodawca zastrzega, że dla osób z pełnym wyżywieniem pobyt rozpoczyna się kolacją w dniu przyjazdu i kończy śniadaniem w dniu wyjazdu.

 

V. Dokonywanie płatności i wystawienie faktury

  1. Dokonanie płatności jest warunkiem jej potwierdzenia, o czym Usługobiorca zostaje poinformowany. Rezerwacja uważana jest za dokonaną wyłącznie po dokonaniu przedpłaty (zadatku) w wysokości ustalonej przez Usługodawcę. Wysokość przedpłaty określona jest w warunkach oferty cenowej.
  2. Usługobiorca rezerwujący może uiścić kwotę z tytułu przedpłaty (zadatku), o którym mowa wyżej w formie przelewu bankowego, za pośrednictwem serwisu przelewy24 lub gotówką za pisemną zgodą Usługodawcy.
  3. Zadatek winien być wpłacony w terminie określonym w Dokumencie autoryzacyjnym i wywołuje skutek określony w art. 394 k.c., a za podstawę do zatrzymania zadatku przez Usługodawcę uważa się w szczególności niedokonanie przez Usługobiorcę w umówionym dniu zakwaterowania.
  4. Za datę dokonania płatności uznaje się datę uznania rachunku bankowego:
    18 1140 2004 0000 3802 7772 4809
  5. Usługodawca wystawia paragon lub fakturę VAT zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa podatkowego.
  6. W przypadku osobistego wynajmu pokoju bezpośrednio w Recepcji (tzw. rezerwacji bezpośredniej), Usługodawca zastrzega sobie prawo do bezpośredniego pobrania zadatku.
  7. Pozostała część świadczenia pieniężnego Usługobiorcy (należności za pobyt) jest uiszcza z góry w momencie zakwaterowania.

 

VI. Potwierdzenie rezerwacji

  1. Rezerwację uznaje się za dokonaną z chwilą zrealizowania przez Usługobiorcę zadatku za pobyt zgodnie z deklarowanym czasem pobytu. Zapłata za pobyt może zostać dokonana gotówką, przelewem bankowym lub za pośrednictwem serwisu przelewy24.
  2. Brak wpłaty zadatku w terminie 7 dni od dnia otrzymania dokumentu autoryzacyjnego uznaje się za rezygnację Usługobiorcy z rezerwacji usług oraz skutkuje przyjęciem, że pomiędzy stronami nie doszło do skutecznego zawarcia umowy o świadczenie usług.

 

VII. Warunki zawierania i rozwiązywania umów.

  1. Warunki zawierania umów o świadczenie usług przez Usługodawcę określone są wyczerpująco w niniejszym regulaminie, poza tymi wypadkami rozwiązanie umowy możliwe jest wyłącznie za porozumieniem stron, dokonanym pod rygorem nieważności na piśmie.
  2. Usługobiorcy i konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy rezerwacji usługi, zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).

 

VIII. Ochrona danych osobowych i polityka prywatności

  1. Za pośrednictwem strony internetowej www.osrodekmaria.pl zbierane są dane poprzez wypełnienie formularzy. Formularz zawiera pola wymagane, których uzupełnienie jest niezbędne i pola dodatkowe, które mogą być wypełnione przez Usługobiorcę. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza.
  2. Dane przechowywane są i przetwarzane przez Usługodawcę na zasadach określonych w szczególności w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.).
  3. Usługobiorca posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, zmiany i usuwania. Zbierane są następujące dane: imię i nazwisko, numer identyfikacji podatkowej NIP/PESEL, adres e-mail, telefon kontaktowy, adres zamieszkania, adres prowadzenia działalności gospodarczej, dane wymagane do realizacji płatności.
  4. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest całkowicie dobrowolne, przy czym odmowa ich podania w określonych wypadkach może uniemożliwić zawarcie umowy.
  5. Administratorem danych osobowych jest Usługodawca.
  6. Podczas korzystania przez Usługobiorcę ze strony www Usługodawcy automatycznie zbierane są dane. Do tych danych zalicza się: adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies („ciasteczka”).
  7. Pliki cookies, o których mowa powyżej, to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia podczas przeglądania strony internetowej.
  8. Pliki cookies zapamiętują preferencje.
  9. Plki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu lub oprogramowaniu.
  10. Usługobiorca może nie wyrazić zgody na wykorzystywanie plików cookies (blokowanie plików cookies), co w przyszłości uniemożliwi przechowywanie plików cookies w jego urządzeniu.
  11. Usługobiorca, który nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies (zastosuje blokadę plików cookies) powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych. Proces wyrażania zgody na wykorzystywanie plików cookies różni się w zależności od używanej przez Usługobiorcy przeglądarki.
  12. Usługobiorca, który chce usunąć dotychczasowe pliki cookies powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych lub usunąć pliki cookies ręcznie. Proces usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki.
  13. Usługodawca uprzedza, że zablokowanie lub usunięcie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z jego strony www., a w niektórych przypadkach uniemożliwić korzystanie z niektórych jej opcji.
  14. Dane wykorzystywane są do:
    1. świadczenia usług i zapewnienia stosownej obsługi,
    2. zawarcia oraz wykonania umowy,
    3. przyjmowania i rozpatrywania zastrzeżeń oraz zapytań,
    4. wsparcia, realizacji procesów płatności,
    5. dostosowania, pomiaru i ulepszania strony www,
    6. prowadzenia działań marketingowych, po uprzednim jednoznacznym wyrażeniu zgody.
    7. wykonywania przepisami prawa obowiązków względem organów administracji publicznej i Skarbu Państwa.
  15. W przypadku udzielenia przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych w postaci wysyłania newslettera zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne dane Usługobiorcy będą wówczas zbierane i wykorzystywane wyłącznie w przypadku wyrażenia stosownej zgody w tym celu. Wyrażenie zgody przez Usługobiorcę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach otrzymywania informacji handlowych oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych.
  16. Usługodawca jako administrator danych osobowych stosuje środki techniczne oraz organizacyjne niezbędne do ochrony danych, w szczególności zabezpieczają dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.

 

IX. Tryb postępowania reklamacyjnego

  1. Gość ma prawo do korzystania z prawa do reklamacji usługi i dochodzenia roszczeń z tego tytułu, stosownie do właściwych przepisów prawa. Reklamacja powinna:
    1. zostać złożona lub wysłana na adres siedziby Usługodawcy lub mailowo na adres wczasy@dwmaria.pl,
    2. zawierać przyczynę złożenia reklamacji oraz określać zakres żądania Usługobiorcy, c. zostać podpisana oraz zawierać aktualne dane Usługobiorcy.
  2. Usługodawca dokona rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni. W przypadku konsumentów, brak rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni powoduje domniemanie uznania reklamacji.

 

X. Postanowienia przejściowe i końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z zastrzeżeniem, że do rezerwacji dokonanych przed zmianą Regulaminu stosuje się treść Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia zamówienia.

 

XI. Dodatkowe informacje oraz pozasądowe metody rozstrzygania sporów

  1. Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Usługodawca informuje zainteresowanych na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
  2. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. 3. Pod adresem: http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym.